RECURSOS PARA O SAMAÍN


Volve a noite dos mortos...

Está a piques de chegar de novo o Samaín, unha festa de orixe celta que os EEUU popularizaron como Halloween e difundiron a través do cinema.
Os antigos celtas dividían o ano en dúas metades: unha luminosa, de fartanza, calor e verán , e outra  escura, de escaseza, frío e inverno.
No medio das dúas quedaba a noite de Samaín, unha noite máxica na que os espíritos malignos quedaban ceibes e os defuntos visitaban as casas.Coa chegada dos romanos e máis tarde do cristianismo, a maior parte das tradicións pagás foron alteradas  ou prohibidas. A noite converteuse na de Todos os Santos, aínda que pola costa atlántica de Europa perviviu  o costume de lembrarse dos mortos e a crenza de que as meigas elixían o 31 de outubro para realizar os seus aquelarres.
En Irlanda, as vellas tradicións conserváronse durante toda a Idade Media, e foron os inmigrantes irlandeses os que levaron os vellos costumes aos Estados Unidos.

MATERIAIS PARA CELEBRAR O SAMAÍN



O Samaín é unha tradición galega de orixe celta que se perde na noite dos tempos.
Predecesora da festa de Halloween, recuperouse hoxe en día grazas ao traballo realizado en moitas escolas e concellos de Galicia.

A continuación vos deixo unha serie de recursos e enlaces para traballala nas aulas. Algúns son específicos do Samaín e outros para Halloween, aínda que igualmente aproveitables


Recursos atopados no blog http://orientacioncondesa.blogspot.com.es/


Vieiros da escolaPáxina xestionada por Nova Escola Galega con información sobre esta celebración
Xogos e actividades para o SamaínEEII do Grupo de Marín
Web de NorbertoPáxina na que podedes atopar recursos e enlaces para traballar o Samaín na aula
BibliotecaMestres Goldar




CEIP Víctor Sáenz
Recursos para traballar o Outono, o Magosto e o Samaín



Recursos para traballar o Magosto
Actividades LIMActividades para o Outono e o Samaín
Manualidades Infantil 







Decora a casa da pantasma
Neste blog atoparedes moitas ideas para realizar traballos de plástica para decorar a escola




Sinxela aplicación que permite decorar acasa das pantasmas
Halloween: Wanda Witch's HouseAplicación da Junta de Castilla y León para a clase de inglés
Happy Halloween!Actividades sobre a festa de Halloween organizadas en tres niveis de dificultade. Da páxina de recursos do Gobierno de Canarias
Profes.netPropostas desta páxina de actividades para infantil e primaria
Lola Pirindola






Pinta a túa propia cabaza



Vestir de Halloween
Enlace a esta páxina cunha aplicación para facer escenarios interactivos



Aplicación para decorar cabazas




Aplicación para vestir ao boneco para a festa de Halloween
MATERIAIS CON TEMÁTICA HALLOWEENEnlace á páxina de Orientación Andújar cun recompilatorio de materiais que empregan debuxos relacionados con esta festa
RECURSOSEPNeste enlace podedes atopar multitude de recursos para celebrar Halloween, así como enlaces a outras páxinas




CLAN TVEspecial Halloween desta cadena con vídeos e xogos 





MARCAPÁXINAS: Na páxina de Isidro Burgos atopei estes marcapáxinas de Halloween coas táboas de multiplicar




Tamén, moi apropiados para estes días, son os marcapáxinas monstruosos. Nesta entrada do blog Lapicero Mágico, a súa autora explica como facelos 




Máis recursos...






Halloween para niños: wix con información, cancións, contos, bailes...  para traballar no día de Halloween en todas as etapas


Happy Halloween!: xogo para tirar cabazas aos monstros










Halloween vocabulary: libro interactivo en inglés para  aprender vocabulario

PELÍCULAS DE MEDO
O FEITIZO DO SAMAÍN
MAIS RECURSOS PARA O SAMAÍN

http://espeteacher.edu.glogster.com/halloween-2014/



 Películas de medo:
12.Casper
29. El alucinante mundo de Norman 

THRILLER DE MICHAEL JACKSON

Thriller es un video musical creado para promocionar la canción del mismo nombre (Thriller) del artista estadounidense Michael Jackson. El video fue dirigido por John Landis y se estrenó el 2 de diciembre de 1983.
Este fue el álbum más vendido de 1984. Con una duración de 14 minutos, fue el video musical más largo hasta entonces, sólo superado por otro video del propio Michael Jackson de 1996, Ghosts (de 40 minutos). A menudo es considerado como el mejor de la historia y redefinió el concepto de los videos musicales. La coreografía del baile, el vestuario y la música, hacen que Thriller se asemeje a un musical de terror, al aparecer monstruos clásicos del género como el hombre lobo y los zombies.

EL GRAN LIBRO DEL MIEDO
GRAN LIBRO DEL MIEDO, ELDE PARRAMON - RODRIGUEZ, PEDRO (IL.)
(8 a 11 años).

Sinopsis de GRAN LIBRO DEL MIEDO, EL


"Este libro quiere sorprenderte. Te abre la puerta a la lectura de algunos sucesos extraordinarios y experiencias alucinantes que escribieron grandes maestros de un género literario llamado de terror. Lo desconocido asusta, y los fantasmas, los hechos inexplicables, los vampiros, y demas criaturas del mal pueden ser protagonistas de las peores pesadillas. El Gran Libro del Miedo te ofrece 21 relatos para avivar tu imaginación, ejercitar tu inteligencia... y también, cómo no, para cumplir ese deseo tuyo de leer historias, aunque te hagan "temblar de miedo"."


NOCHE DE BRUJAS

La tan esperada noche de brujas por fin había llegado , los niños se disponían a salir por sus dulces para luego reunirse a contar cuentos de terror. Pero esta vez algo especial sucedería.

En lugar de reunirse en el lugar habitual lo harían en el cementerio abandonado en las afueras del pueblo, todos estaban nerviosos pero trataban de ocultar su temor.


En el lugar la calma era tan profunda que imponía silencio. Los niños comenzaron a llegar y se sentaron formando una ronda alrededor de una lámpara que alumbraba sólo sus caras.

El mayor de ellos comenzó a contar la leyenda del cementerio:

... Se dice que en este lugar fueron sepultadas tres hechiceras y que a partir de ese momento todos los años en la noche de brujas sus almas se elevan de las tumbas para atormentar a aquellos que no creen en ellas...

¿Pero... quién está haciendo ruidos? ¿Hay alguien escondido?

Todos se inquietaron , tal vez alguno de los niños mayores se había ocultado para atemorizarlos... Entonces se escucharon las doce campanadas de la iglesia repicando a la distancia...

¡ Los niños se tomaron instintivamente de las manos !

¡ La linterna cayó al suelo apagándose y el viento comenzó a soplar ! ¡ La luna se veía más grande y tenebrosa!

¡ Debemos regresar a nuestras casas esto ya ha dejado de ser gracioso ! dijo uno de ellos, y seguidamente gritó... Cielos ¿ Qué es eso?

De las tumbas parecían salir flotando extrañas y fantasmales figuras, nunca habían visto nada semejante. Querían correr pero sus piernas estaban endurecidas por el temor.

¡ Una risa estremecedora sacudió el cementerio ! ¡ Por fin los pequeños lograron reaccionar y salieron corriendo de aquel espantoso lugar !

Cuando estuvieron a salvo en sus hogares prometieron no contar a nadie lo que habían visto, pero a partir de aquella noche jamás volvieron a burlarse de los que contaban historias sobre el cementerio abandonado.
FIN.

PARTICIPAR CON NOSOTROS, INVENTAR VUESTRAS HISTORIAS Y NOSOTROS OS LAS PUBLICAMOS